Eerste dagen in Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Peru

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 Mei 2022 | Peru, Cusco

Hola!

Afgelopen week ben ik een dagje later dan gepland (vanwege darm- en maagklachten uit de jungle…) vanuit La Paz richting Peru gegaan, de grensovergang ging heel makkelijk en begin van de avond arriveerde ik in m’n hostel in Puno. Hier heb ik het Titicacameer bezocht en dat is het hoogstgelegen meer van de wereld. Het viel me al gelijk op dat Peru veel toeristischer is dan Bolivia. Op het Titicacameer liggen de Floating islands, eilanden gemaakt van riet. Hier kregen we uitleg hoe de eilanden worden gemaakt en hoe de mensen leven. Vervolgens gingen we de boot weer in voor twee uur en kwamen we op een ander eiland terecht. Hier hebben we een wandeling gemaakt, geluncht en een dansshow bezocht. ‘s Avonds zat ik rustig in m’n hostel en kwam mn favoriete Belg binnen. Sinds Bariloche zijn we elkaar al een paar keer toevallig tegengekomen. Samen met nog een paar andere Nederlanders hebben we gechilld in het hostel. Ook heb ik het centrum van Puno bezocht. Niet mega spectaculair, maar wel mooi om gezien te hebben.

Daarna ben ik in Cusco beland, een heel erg toeristische stad en ook hier ontkom je niet aan Nederlanders. In Cusco heb ik samen met twee Nederlanders, Joël en Kimberly, de stad verkend met een walking tour en de lokale markt bezocht die 4000 m2 is, volgens onze guide van de walking tour. Daarna hebben we ergens wat gegeten en zijn we ons klaar gaan maken voor een stapavondje. We hoorden namelijk dat er een goeie club in Cusco zat. In het Kokopelli hostel zijn we eerst wat gaan drinken en ook Erik en Ingrid haakten aan. Gelukkig was het happy hour en kostte de drank niet veel :) En als je dan op de dansvloer staat, kom je weer je favo Belg tegen… We hadden nog zo afgesproken om elkaar niet meer tegen te komen in Peru. Uiteindelijk zijn we met een grote groep naar de club gelopen en het was een heel erg leuke avond! Vandaag dus rustig aangedaan. Eén ding is zeker, een kater op 3600 meter hoogte is geen aanrader. Vanmiddag ben ik met een deel van de groep van gisteren wezen brunchen en slenterden we nog wat door de stad. Vanavond nog ergens een hapje eten en dan vroeg m’n bed in!

Morgen start ik namelijk met een vijfdaagse hike richting Machu Picchu! Heel veel zin in!

Adios!

Tom

p.s. In La Paz ben ik nog met Paulien en Thijs naar de Nederlandse kroeg geweest en de bitterballen waren heerlijk!

• 16 Mei 2022 - 09:01

Lottie:

Weer een heel mooi verslag Tom. Veel belevenissen en je hebt wel wat afgezien denk ik. Hoop dat dat niet meer voorkomt. Groetjes Oma

• 16 Mei 2022 - 09:21

Gerda :

Wat een avonturen Tom . Geweldig om te lezen.