Bariloche - Curso de Español - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu Bariloche - Curso de Español - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

Bariloche - Curso de Español

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 April 2022 | Argentinië, Mendoza

Hola, Buenos dias/tardes/noches,

Como estas? Bien! Yo estaba en Bariloche y ahoraestoy in Mendoza. Yo soy de Holanda.

Zo, genoeg Spaans voor deze blog [e-1f609].

Nadat ik was aangekomen in Bariloche vorige week zaterdag ben ik een rondje door het centrum gaan lopen en tot mijn verbazing zat hier zelfs een Mac Donalds! Bariloche heeft veel Zwitserse invloeden en dat is ook te zien aan de gebouwen in het centrum en de omgeving. Al snel kwam ik in Bariloche twee Nederlanders tegen, Erik en Ingrid, en zij kenden Jelmer en Esmee, de twee Nederlanders uit Buenos Aires, ook al… wat een kleine wereld. Samen met Erik heb ik op zondag mountainbikes gehuurd en hebben we circuit Chico gefietst, een parcour van ongeveer dertig kilometer langs een aantal meren. We hadden geluk met het weer, want de zon scheen volop. De route begon gelijk met het zwaarste stuk en dat was wel even wennen met het schakelen op de mountainbike.

Maandag begon ik met mijn Spaans cursus. Tot en met afgelopen vrijdag heb ik in het totaal twintig uur Spaanse les gevolgd, erg pittig en vermoeiend. Na de lunch ging ik regelmatig in het hostel liggen voor een powernap. De eerste dag van de lessen vond ik het heftigst, aangezien ik nul Spaans sprak en we gelijk volle bak gingen. Naarmate de week vorderde, begon ik woorden en zinnen te herkennen, maar vloeiend Spaans zit er nog niet in, want daar is de cursus te kort voor. Het is nu een kwestie van oefenen.

Normaal gesproken bestaat de klas uit acht studenten, maar aangezien het laagseizoen is, waren we nu met z’n tweeën. Maandag en vrijdag hadden we ook nog een klassenactiviteit na de les en dat was heel leerzaam! We zijn de stad en een natuurgebied in geweest. Niet dat dit zo leerzaam was, maar tijdens de activiteit moesten winkels in om iets te vragen aan de medewerkers of locals aanspreken om de weg te vragen. Hier leer je naar mijn mening het meeste van. Ook probeerde ik met de receptioniste van mijn hostel Spaans te praten als ik terugkwam van de lessen.

Ook ben ik afgelopen week nog een keer uit eten geweest met Ingrid en Erik en hebben we nog genoten van happy hour [e-1f600]. Terwijl we nog staan na te praten voor het café zien we in de verte Esmee en Jelmer aan komen lopen…wat een toeval weer. Zij warren net gearriveerd in Bariloche. Ook in mijn hostel zaten twee Nederlanders met wie ik ook de kamer deelde (Nederlanders zijn echt overal). Samen met hen ben ik afgelopen donderdag, studentenstapavond, de kroeg in geweest. Cocktails voor maar drie euro en bier twee euro. Prijzen waar je in Nederland alleen maar van kan dromen op dit moment. Al snel moesten we in de kroeg bij een andere bartafel gaan zitten, want de karaokeset werd klaargezet bij onze tafel. Na een aantal alcoholische versnaperingen konden ook mijn zangkunsten niet ontbreken. Helaas hebben ze hier geen FEBO of Corona in de stad en de Mac Donalds was al gesloten, dus moest ik met een lege maag naar bed. En zoals het hoorde, zat ik niet al te fit weer bij m’n Spaanse les vrijdag.

Gisteren heb ik Bariloche verlaten om de bus te pakken richting Mendoza en deze rit duurde zo’n twintig uur. Mendoza is de bekendste wijnstreek van Argentinië. Ik ben benieuwd hoe de wijnen gaan smaken!

Adios!

Tom


  • 10 April 2022 - 18:34

    Lottie Schoenmakers:

    Hoi Tom, goed bezig. Mooi verslag. Gelukkig niet in het Spaans, want dat had ik het niet kunnen lezen (hahahaha).
    Succes verder en de hartelijke groetjes

  • 10 April 2022 - 18:45

    Frits :

    Het is inderdaad verbazingwekkend, maar je komt ze echt overal tegen die Hollanders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Tom

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6401

Voorgaande reizen:

02 Maart 2022 - 01 Augustus 2022

Zuid-Amerika

03 Februari 2020 - 21 Juni 2020

Nepal, here I come

Landen bezocht: