San Blas eilanden - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu San Blas eilanden - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

San Blas eilanden

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 Juli 2022 | Colombia, Cartagena

Afgelopen zondag werd ik rond 05.00 uur opgehaald om richting de San Blas eilanden te gaan. Na een autorit van drie uur werd iedereen die meeging overgezet naar een klein motorbootje en langzamerhand kwamen de San Blas eilanden in het zicht. Iedereen van de motorboot, veertien medereizigers, stapten over op een catamaran, een mooie zeilboot! De eerste dag zijn we met z’n allen al zwemend richting twee eilandjes gegaan. Daar hebben we lekker genoten van de zon, de mega blauwe zee en de parelwitte stranden[e-1f60d]! Ook hadden we wat alcoholische versnaperingen voor onderweg. Onze kok Oscar zorgde er tijdens de reis ook voor dat het ons aan niets ontbrak. ‘s Avonds hadden we nog een strandfeestje met een andere groep. Het werd niet heel laat, want iedereen was moe van het vroege opstaan. Terug naar de boot voor een goede nachtrust. ‘s Ochtends werd ik wakker door de regen, maar na een uurtje varen naar twee andere eilanden brak de zon al snel door en werd er weer volop zonnebrand gesmeerd. Bij de twee eilanden hebben we gevolleybald, gesnorkeld en lekker gechilld (met wat versnaperingen[e-1f609]). ‘s Avonds kregen we vers gevangen kreeft geserveerd, écht lekker! Ook heb ik voor het eerst uit een kokosnoot gedronken, waar we wel wat rum instopten: Coco-loco!! Eigenlijk zouden we nog naar het ‘party-eiland’ gaan, maar toen we de boot op wilden stappen gingen de lampen uit. We hebben op onze boot nog maar een feestje gehouden. De derde dag werd ik niet al te fit wakker, maar een duik in het water helpt altijd! Vervolgens gingen we naar de laatste twee eilanden van de tour. Ook deze eilanden waren weer pareltjes en het leven bestond weer uit eten, zwemmen, chillen en snorkelen. Twee meiden uit de groep hadden zelfs een haai gespot! Zelf heb ik tijdens het snorkelen mooie vissen en koraal gezien. De laatste avond werd het niet al te laat, want ‘s ochtends gingen we voor 30 tot 50 uur de open zee op richting Colombia! Onze rit naar het vaste land duurde uiteindelijk 42 uur en ik moet zeggen het was een vette ervaring. Je ziet alleen maar water en het water is echt mega blauw! De eerste dag op het open water voelde ik me niet heel goed, had geen eetlust. Heel de dag heb ik doorgebracht op een bedje op het achterdek van de boot en ‘s avonds een pilletje tegen zeeziekste genomen, zodat ik goed kon slapen. ‘s Ochtends werd ik, net zoals iedereen, vroeg wakker, want we hadden een ‘dolphincall’. Heel vet om de dolfijnen rondom de boot te zien! De rest van de dag lag iedereen weer 180 graden lekker te chillen en te genieten van de zon. Vanochtend werd ik wakker in de haven van Cartagena! Hoewel het een mega vette ervaring was op open water, was het ook heerlijk om weer op het vaste land te zijn. De dag begon goed om 08.15 uur met een shotje rum! Een groepsgenoot was namelijk jarig en daar moest op gedronken worden… Vanavond gaan we nog met heel de groep uit eten ter afsluiting van deze mega vette week, echt een parel van m’n reis!

Adios!

Tom


  • 08 Juli 2022 - 19:59

    Lottie Schoenmakers:

    Fijn te lezen dat Je Het zo naar je zin hebt Tom. Een leuk verslag. Hartelijke groetjes.

  • 09 Juli 2022 - 14:21

    Truus Hermans:

    Pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan al die dagen vol fantastische ervaringen en aan de vele versnaperingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Tom

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6408

Voorgaande reizen:

02 Maart 2022 - 01 Augustus 2022

Zuid-Amerika

03 Februari 2020 - 21 Juni 2020

Nepal, here I come

Landen bezocht: