Flexibiliteit: trekking en summer school - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu Flexibiliteit: trekking en summer school - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

Flexibiliteit: trekking en summer school

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 Maart 2020 | Nepal, Pokhara

Dag allemaal,

In mijn vorige blog was ik er nog volop van overtuigd dat pap over een aantal weken richting Nepal zou komen, maar afgelopen week kreeg ik steeds meer twijfels. Ik kreeg te horen dat toeristen in quarantaine moeten voor veertien dagen als ze landen en dat het ook niet zeker is of je een visum krijgt in Nepal. Gisteren kreeg ik vanuit het thuisfront de vraag of ik even wilde bellen en eigenlijk wist ik het toen wel. Pap die vraag of je kan bellen, dan moet er wel iets zijn. Ja hoor, meneer kan niet meer naar Nepal komen door die kl*t* (even niet pedagogisch verantwoord) corona. Gisteren hebben wij wel bericht gekregen van de HAN dat we mogen blijven, tenzij de omstandigheden wijzigen. Nu ik geen trekking kan gaan doen met pap, ga ik met de rest van de vrijwilligers mee naar Anapura Basecamp (4130 meter). Met pap ga ik nog wel een keer naar Nepal als het virus uit de lucht is en dan gaan we alsnog de trekking doen naar Mardi Himal (4500 meter). Ja, ik baal enorm, maar nu genoeg over dat virus. Er zijn genoeg andere dingen gebeurd afgelopen week.

Dinsdag ben ik samen met Kimberly richting Snow View boarding school gegaan om boekenkasten op te gaan knappen. Vincent en Daan, vrijwilligers van Maya, waren ook aanwezig en zij gaan ons helpen. Het is heel leuk om een keer een andere school te zien. Op woensdag zijn we begonnen met schilderen en dat viel reuze mee. We zijn gelijk door gegaan naar Oxford school en hebben ook hier gelijk de boekenkasten blauw kunnen schilderen. Kimberly en ik sliepen die nacht bij een gastgezin midden in Pokhara. Wat een luxe! Het gastgezin heeft een smart-tv, twee badkamers, een auto, een motor en zelfs een koe (teken van rijkdom)!
Woensdag hadden we een tegenvaller. Kimberly en ik wilden het logo van Maya op de boekenkasten gaan zetten door gebruik te maken van sjablonen. Helaas kennen ze dat nog niet in Nepal en moesten we ze zelf maken. Zo gezegd, zo gedaan, maar de sjablonen lekten aan de achterkant en we moesten overstappen op carbonpapier. Samen met onze opperbaas hebben we besloten om niet verder te gaan op Oxford, omdat het te veel tijd zou gaan kosten en de school al best rijk is. We vonden dat andere scholen onze hulp beter konden gebruiken. Kimberly en ik zijn weer teruggegaan naar Snow View en hebben gisteren een poging gedaan om met carbonpapier de logo’s op de boekenkasten te maken. Dit kostte veel tijd en we wilden ook niet op deze manier verder. Vandaag hebben Kimberly en ik een gesprek met de opperbaas om te kijken hoe we het volgende week gaan aanpakken, maar dit biedt geen garantie. Afgelopen week hebben we onze plannen ook drie keer omgegooid. Flexibel zijn leer je hier wel hahaha.

Verder hebben Daan en Vincent mij de mooie omgeving bij Snow View laten zien. We hebben een ronde gelopen van twee uur door de mooie natuur. Ik vind het bijzonder om te zien dat de natuur er elke meter weer totaal anders uitziet. Toen we eenmaal op het uitkijkpunt waren, zagen we een arend vliegen, super mooi. Hij bleef boven ons cirkelen en ik zag dat hij ging poepen. Onze bioloog Vincent zei gelijk dat we moesten rennen, want we waren blijkbaar binnen het territorium van de arend. Roofvogels cirkelen boven je hoofd en poepen om tekenen te geven dat je op hun terrein bent. Als we niet waren gaan rennen dan had de vogel ons aangevallen. Altijd fijn een bioloog in de buurt.

Gisteren waren we nog met een klein groepje in Lakeside, want de rest is aan het genieten van hun vakantie. Ondanks dat we een super leuke groep hebben, is het ook fijn om even met een kleine groep te zijn. We zijn met z’n zessen richting de Movie garden gegaan. Hier hebben we lekker relaxed een filmpje gekeken met een lekker drankje.
Straks nog even plannen maken voor volgende week en dan weer verder genieten van het weekend.

Namaste,

Tom

  • 14 Maart 2020 - 07:18

    Daniëlle Boot:

    Mooie verhalen Tom. Balen dat je vader niet kan komen. Snap de enorme teleurstelling maar probeer je desondanks te focussen op al het moois wat je daar mag doen en ziet. Wees voorzichtig en blijf gezond.

  • 14 Maart 2020 - 11:12

    Lottie:

    Een geweldig verslag Tom.
    Je doet wel heel veel ervaringen op. Neem op tijd je rust. Jammer dat papa niet kan komen, helaas. Houd de moed er in en heel veel succes verder. Groetjes

  • 14 Maart 2020 - 11:13

    Truus:

    Tom,
    Lekker bezig geweest en fijn dat de aanval van de arend niet doorgegaan is. Je kunt je niet voorstellen hoe je er uitgezien had als hij je te pakken gekregen had.

  • 14 Maart 2020 - 15:46

    Rian Verharen:

    Ha Tom, wat schrijf jij mooie verhalen over alle belevenissen en avonturen die je meemaakt in Nepal.
    Zo jammer dat Guido, jouw vader, niet kan komen

  • 14 Maart 2020 - 16:09

    Rian Verharen:

    Stukje tekst vergeten

  • 14 Maart 2020 - 17:04

    Ben Walg:

    Wat ontzettend jammer dat Guido niet naar je toe kan komen. Hij had het vanmiddag ook al over volgend jaar. Ik hoop dag het jullie dan wel likt om samen die trek te doen. Heb weer met plezier je verhaal gelezen Tom. Veel succes en plezier met het restant van je verblijf daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 6372

Voorgaande reizen:

02 Maart 2022 - 01 Augustus 2022

Zuid-Amerika

03 Februari 2020 - 21 Juni 2020

Nepal, here I come

Landen bezocht: