De zandbak en de hoofdstad van Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu De zandbak en de hoofdstad van Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

De zandbak en de hoofdstad van Peru

Blijf op de hoogte en volg Tom

03 Juni 2022 | Peru, Huacachina

Hola!

Afgelopen week belandde ik in de grootste zandbak ooit, namelijk Huacachina! Overdag is het hier behoorlijk warm, maar ‘s avonds koelt het in de woestijn aardig af. Ondanks dat het water van het zwembad bij ‘t hostel erg koud was heb ik heerlijk genoten van de zon en m’n e-reader. Bijna een heel boek uitgelezen in twee dagen tijd, nieuw record! De eerste avond in Huacachina ben ik samen met twee Nederlands de zandduin opgelopen en hebben we genoten van de zonsondergang, heel mooi! Ook de tweede dag heb ik heel de dag aan het zwembad gelegen en ben ik eind van de middag meegegaan met een buggyride de woestijn in, heel vet! Soms leek het net alsof ik in een achtbaan zat, maar dat kwam ook door de gillende keukenmeiden in de buggy. Tijdens het buggyriden mochten we ook spelen in de zandbak. We kregen allemaal een snowboard en mochten vanaf verschillende heuvels naar beneden glijden. Uiteindelijk stopten we met de buggy op een mooi punt waar ik weer heb genoten van de zonsondergang.

Tijdens de twee chilldagen heb ik ook nog met het thuisfront gebeld en hadden we het over naar Nederland komen. Dat klinkt nog zo ver weg, maar ik ben al wel drie van de geplande vijf maanden onderweg (lees: ik ben werk- en dakloos, dus waarom naar huis gaan?). Gelukkig is de instantie met de blauwe enveloppe dit jaar erg vrijgevig, dus ik heb ook aan het thuisfront laten weten dat ik misschien m’n reis wil verlengen[e-1f648]. Totaal nog geen zin om naar huis te komen eigenlijk.

Maar nu de volgende bestemming: Lima! Na twee dagen zwembad en woestijn was het tijd om weer richting de hoofdstad te gaan. Lima heeft ruim negen miljoen inwoners en dat zie je ook gelijk aan de hoogbouw! Mijn hostel stond in de wijk Miraflores en deze wijk deed mij een beetje denken aan Amerika. De buurt is heel modern en heeft een winkelcentrum met een H[e-38]M!

De eerste dat ben ik het oude centrum gaan verkennen met een free walking tour. Hier ontmoette ik alweer een Nederlander, Merijn, en met hem ben ik na de walking tour gaan lunchen en hebben we nog een paar plekken in het centrum bezocht waaronder de kathedraal. Hier kon je ook de begraven lijken zien liggen, dus een paar schoenen waar de botten van het been uitstaken en zo’n meter verder lag de schedel. ‘s Avonds had ik nog een bbq met het hostel, erg gezellig. Er zaten veel Engelsen. Als iedereen door elkaar praat, heb ik er nog altijd moeite mee om de Engelsen goed te verstaan met hun accent. Dus ik moest regelmatig vragen om iets te herhalen[e-1f605].In Lima wilde ik ook nog een andere walking tour doen in de wijk Barranco, maar uiteindelijk bleek de tour niet door te gaan. Op eigen houtje ben ik de kleurrijke wijk gaan verkennen. Barranco kenmerkt zich door de vele muurschilderingen en het viel me op dat de gebouwen een stuk lager zijn dan in Miraflores. De laatste dag in Lima heb ik de wijk Miraflores op m’n gemak verkent en moest ik nog even een kledingwinkel in (er raakt zo nu en dan weleens iets kwijt of gaat kapot). Zo meteen nog ergens wat eten en dan de bus in richting Huarez. Hier staan weer een paar hikes op me te wachten.

Adios!

Tom


  • 04 Juni 2022 - 13:53

    Lottie:

    Mooi verslag Tom.

  • 04 Juni 2022 - 13:56

    Lottie:

    Van een klein stukje word ik heel stil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huacachina

Tom

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6410

Voorgaande reizen:

02 Maart 2022 - 01 Augustus 2022

Zuid-Amerika

03 Februari 2020 - 21 Juni 2020

Nepal, here I come

Landen bezocht: