De eerste week - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tom Theloesen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Tom Theloesen

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 Februari 2020 | Nepal, Pokhara

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag ben ik aangekomen in Kathmandu. Na een leuk afscheidsfeestje vorige week vrijdag met vrienden en huisgenoten was het afgelopen maandag tijd om het vliegtuig in te stappen. Het was een prima vlucht, maar ik Kathmandu begon de chaos. Vanuit de bus kreeg ik veel indrukken van de stad. Ik hoorde alleen maar toeters, rook alleen benzine en diesel en alle voertuigen reden door elkaar. Het hotel voor de eerste nacht lag in een buitenwijk, maar om daar te komen moesten we een aantal hobbelige zandpaden over. Met de hele groep hebben we in een leuk tentje gezeten om te eten en een biertje te doen. De verwarming kennen ze in Nepal nog niet en dat betekent dat deze meneer lekker met de sokken aan slaapt. Wanneer de zon schijnt is het goed vertoeven in een T-shirt of een dunne trui, maar 's avonds koelt het goed af.

Woensdag gingen we met de bus richting Pokhara, onze verblijfplaats voor de weekenden. De bustocht duurde ongeveer zeven uur en de totale afstand lag rond de tweehonderd kilometer. Voor vertrek zag ik op tegen de rit, maar het viel heel erg mee! Zeven uur reed je door de bergen en leuke bergdorpjes. Na de busrit zijn we met de groep een lekker biertje gaan drinken aan het meer en daar heb je een fantastisch uitzicht!

Gisteren en vandaag hadden we taalles op een school. We kregen een woordenboekje en een schrift om aantekeningen te maken, maar jullie zullen vast wel raden wat ik al ben verloren vandaag.... De school waar de taallessen werden gegeven, was met de bus goed te bereiken, maar de bussen zijn niet gemaakt voor mensen van 1,93 meter. Op de foto is te zien hoe ik als gebochelde mocht staan. Op school hebben we met de leerlingen gevoetbald (één van mijn betere talenten) en gebasketbald. Alle kinderen waren enthousiast en fanatiek tijdens het sporten. De kinderen die niet meededen met sporten, waren aan het zwaaien naar ons en wilden een high five of een box.

Wat me nog meer is opgevallen de afgelopen week: de wc's. Mooie gaten in de grond zonder wc-papier, want je moet je billen afvegen met je handen of als het aanwezig is met een slang water. Gelukkig waag ik me hier morgen pas aan en zit ik nu nog heerlijk in het hotel. Vanavond gaan we met de hele groep nog een hapje eten en wat drinken. Vaak is de drank duurder dan het eten zelf, maar gelukkig kennen ze happy hour. Je betaalt dan ongeveer €3,50 voor twee cocktails. Morgen gaat iedereen naar zijn gastgezin, ik ben heel benieuwd hoe dat is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Namaste,

Tom


  • 07 Februari 2020 - 14:04

    Lottie Schoenmakers:

    mooi eerste verslag Tom. Ben er blij mee. Succes verder.

  • 09 Februari 2020 - 13:53

    Truus:

    Beste Tom,
    Het begin is er, de biertjes ook, en nu de rest nog. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
    Truus

  • 10 Februari 2020 - 15:04

    Kees-Jan:

    Welkom in Nepal, namaste!
    Heb je ook al Nepalese mensen leren kennen? Hoe is dat contact? Dat gaat in ieder geval op school en bij je gastgezin gebeuren. Veel plezier daar!

  • 10 Februari 2020 - 16:42

    Sonja:

    Hé die Tom, wat leuk verslag en dat we je op deze manier kunnen volgen! geniet van je stage en je tijd daar. Ook een basketbal mee? hihi, grapje. heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 10 Dec. 2019
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6326

Voorgaande reizen:

02 Maart 2022 - 01 Augustus 2022

Zuid-Amerika

03 Februari 2020 - 21 Juni 2020

Nepal, here I come

Landen bezocht: